تنظیمات وای فای پرینتر وایرلس
آگوست 15, 2017
4.3/5 - (13 امتیاز)

تا حالا شده که با مشکل گیر کردن کاغذ در درون پرینتر خود برخورد کرده باشید؟

این مشکل می تواند به دلایل وجود مشکلات مختلفی رخ دهد، اما معمولا مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر هنگامی اتفاق می افتد که شما از سیستم های و تنظیمات پرینتر آگاهی نداشته و کاری کنید تا کاغذ با جنس و نوع اشتباه و یا غیر استاندارد را درون پرینتر قرار دهید.

در اجرای دستور پرینت کردن ، چرخدنده ها و تجهیزات مکانیکی درون پرینتر ، فعال شده و کاغذ را از سینی ورودی به دورن پرینتر کشیده و با انتقال کاغذ در قسمت چاپ و پس از چاپ کردن ، کاغذ را به سمت خروجی هدایت می کنند ، لذا هرگونه اختلال و مشکلی در روند صحیح کارکرد غلتک و تجهیزات می تواند موجب شود تا کاغذ در پرینتر گیر کرده و ارور گیر کردن کاغذ در پرینتر یا Paper Jam را نمایش دهد.

برطرف کردن مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

  • مهم ترین راهکار و پیشنهاد برای عدم مواجه شدن با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر HP انجام سرویس های دوره ای و بررسی مشکلات و رفع آنها توسط افراد متخصص می باشد.

سرویس دوره ای از بروز هزینه‌های سنگین و یا از کار افتادن کامل پرینتر در آینده جلوگیری کرده و باعث می شود پیش از وقوع هر خرابی و مشکلی آن را تعمیر کنید.

  • قرار نگرفتن صحیح کاغذ در مخزن ورودی ( مثلا کاغذ ، به صورت کج داخل مخزن گذاشته شود ) می‌تواند موجب گیر کردن کاغذ در پرینتر شده و کاربر را با ارور و نمایش Paper Jam مواجه کند پس مهم است که کاغذ به راحتی و بصورت مستقیم به درون پرینتر وارد شود.
  • همچنین کاغذ های مچاله شده و یا پاره شده و یا برگه هایی که دارای منگنه و یا سوزن ته گرد هستند به سادگی در درون پرینتر گیر کرده و علاوه بر ایجاد مشکلات جدی برای دستگاه ، پرینتر را با مشکل گیر کردن کاغذ در درون پرینتر مواجه خواهند کرد.

جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر

  • یکی دیگر از دلایل اصلی گیر کردن کاغذ در درون پرینتر ، مشکل خرابی های قسمت فیوزر پرینتر و یا غلطک های درون آن می باشد که بایستی پرینتر ، توسط افراد متخصص تعمیر پرینتر بررسی شده تا پس از تعمیر پرینتر بتوان مجدداً از آن استفاده کرد.

نکته مهم

عدم توجه به مشکلات و خرابی پرینتر به خصوص گیر کردن های متوالی کاغذ در پرینتر و استفاده های مکرر از پرینتر در صورت مشکلاتی که وجود دارد ، می‌تواند موجب گردد تا خسارت‌های مالی سنگین تر به پرینتر وارد شود ، بنابراین پیشنهاد می شود در اولین فرصت و با مشاهده تکرار مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر این مشکل و ارور را جدی بگیرید و در اولین فرصت نسبت به تعمیر پرینتر خود اقدام کنید.

آموزش رفع خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر

در این مطلب آموزشی البته رفع خطای گیرکردن کاغذ در پرینترهای HP LaserJet Pro M12a, M12w, P1102, P1102s, P1102w, P1106, P1108, P1109 و P1109w می‌پردازیم.

وقتی که کاغذ در پرینتر گیر می کند ،هنگام چاپ ، پرینتر عمل چاپ روی برگه‌ها را متوقف کرده، و چراغ هشدار بر روی پنل پرینتر، شروع به چشمک زدن می‎‌کند.

گام اول: به دنبال کاغذی که گیر کرده بگردید.
گیر کردن کاغذ در چند جای پرینتر ممکن است رخ دهد. اگر در یک جای پرینتر کاغذ گیر کرده پیدا نکردید، جاهای دیگر پرینتر را بگردید.
هر کاغذ که گیر کرده‌ و قابل دسترس در محدوده سینی ورودی می باشد را بیرون بکشید.

هشدار:

به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی ، از تجهیزات تیز مانند موچین یا دم باریک برای بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده استفاده نکنید.

1- هر کاغذی که ایراد پیدا کرده و تا شده است را از سینی ورودی بیرون بکشید.
2- از هر دو دست خود برای بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده از سینی ورودی استفاده کنید.

3-  کاغذ را دوباره در سینی ورودی قرار داده و پرینت بگیرید. اگر بازهم ارور را مشاهده کردید، بازهم در جای دیگری از پرینتر به دنبال کاغذ گیر کرده بگردید.

خارج کردن کاغذ گیر کرده از محفظه خروجی پرینت
1- برای درآوردن کاغذ گیر کرده یا هر چیز دیگری از محفظه خروجی پرینتر ، از هر دو دست خود استفاده کنید.

2- دوباره پرینت بگیرید. اگر باز هم خطا داد، در جای دیگری از پرینتر به دنبال کاغذ گیر کرده بگردید.

کاغذ گیر کرده را از محدوده کارتریج (تونر) بردارید.
1- هر کاغذ گیر کرده‌ قابل دسترس در محدوده کاتریج (تونر) را درآورید.

2- در کارتریج (تونر) را باز کنید، و سپس کارتریج (تونر) را بیرون بکشید.
3- هر کاغذ گیر کرده‌ در محدوده تونر کاتریج را بیرون بکشید.

4- کارتریج (تونر) را طبق جایگاه قرار داده شده در داخل پرینتر قرار دهید و تا زمانیکه در جای خود محکم شود آن را فشار دهید، سپس در کارتریج (تونر) را ببندید.

5- اگر شما همه‌ی کاغذهای گیر کرده را از پرینتر بیرون کشیدید و خطا همچنان ادامه داشت، بایستی حتما پرینتر خود را Reset کنید.

گاهی اوقات کاغذ گیر کرده‌ای وجود ندارد اما همچنان پرینتر خطا می‌دهد. در این مواقع پرینتر را جهت برطرف کردن خطا Reset کنید و سپس دوباره پرینت بگیرید.

پرینتر را اگر از قبل روشن نیست، روشن کنید.
منتظر بمانید تا پرینتر شما قبل از ادامه خاموش شود.
اگر پرینتر روشن شد، سیم برق را از پشت پرینتر جدا کنید.
سیم برق را از پریز جدا کنید.
به مدت 60 ثانیه صبر کنید.
سیم برق را به پریز وصل کنید.
نکته:
شرکت HP توصیه می‌کند که سیم برق مستقیما به پریز وصل شود.

سیم برق را دوباره به پرینتر وصل کنید.

8. اگر پرینتر به طور خودکار روشن نشد، آن را روشن کنید.
صبر کنید تا پرینتر ساکت شود.

پس از انجام تمامی این کارها، دوباره پرینت بگیرید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده‌اید، ولی مشکل همچنان ادامه داشت، بهترین کار تعمیر پرینتر است. هرچه سریع تر با مرکز تعمیر پرینتر در محل شرکت ماشین های اداری هیواسان با دارا بودن بیش از 30 سال تجربه در زمینه تعمیر پرینتر و ماشین های اداری تماس بگیرید. در اولین فرصت کارشناسان تعمیر پرینتر ما در محل شما حاضر شده و نسبت به تعمیر پرینتر شما اقدام خواهند کرد.

دیدگاه ها بسته شده است