پرینتر
آوریل 15, 2016
تعمیر تخصصی انواع پرینتر سامسونگ
آوریل 25, 2016
Rate this post

تشخیص کارتریج تقلبی

مقایسه کارتریج اصل و تقلبی

کارتریج های تقلبی ، شارژی یا غیر اوریجینال معمولا از خارج از کشور وارد می شوند و یا در داخل کشور با جمع آوری کارتریج های کارکرده و تعویض قطعات مصرفی آن به عنوان کارتریج اورجینال در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند.
در واقع همه این کارتریج ها اصلی نبوده و استفاده از آنها توصیه نمی شود.

نحوه تشخیص اصالت کارتریج

تشخیص اصلی و یا طرح بودن کارتریج بسیار مشکل بوده و گاهی افرادی که سالها تجربه در این زمینه دارند نیز در تشخیص آن دچار اشتباه می شوند . از این رو خرید کارتریج باید از فروشگاه های معتبر و قابل اطمینان صورت گیرد.
توجه به هولوگرام لیزری شرکت سازنده و نیز اصالت و اعتبار فروشنده می تواند انتخاب درست شما را تضمین نماید.

ویژگی های کارتریج های ریفیل یا دوباره (چندباره) پر شده

کارتریج های ریفیل(Refill) همان کارتریج هایی اند که دوباره توسط مراکز غیر مجاز پرشده و به بازار عرضه می شوند. این کارتریج ها در مقایسه با کارتریج های اوریجینال و اصلی که توسط خود کمپانی سازنده تولید می شود، طبق آمار ارائه شده در وبسایت شرکت اچ پی، 27 درصد کیفیت چاپ مورد نظر را کاهش می دهد که این کاهش کیفیت بسیار ملموس است. علاوه بر این 16 درصد نیز احتمال خراب شدن دستگاه افزایش می یابد.

ضمنا در اکثر مواقع کارتریج های شارژ شده به اندازه نمونه اصلی ظرفیت چاپ ندارند. کارتریج های ریفیل یا پر شده با بیش از 3 برابر قیمت تمام شده در بازار به فروش می رسند در حالیکه کارتریج های اوریجینال با 6 تا  12 درصد سود فروخته می شوند. به عبارت دیگر قیمت تمام شده کالا برای فروشنده این نوع کارتریج ها، یک هفتم قیمت تمام شده کارتریج های اصل و اوریجینال است و هنگام فروش، با یک دوم قیمت کارتریج اصلی فروخته می شوند.

طبق آمار شرکت اچ پی در این زمینه، مشاهده شد که کارتریج های اصلی بیش از 34.7 درصد تعداد صفحه بیشتری را نسبت به کارتریج های تقلبی و پرشده چاپ می کند.

افزون بر مطالب بالا؛ افزایش مصرف کاغذ متعاقبا باعث قطع تعداد بیشتری از درختان گشته و اثر خود را بر اکوسیستم و چرخه زندگی بشر خواهد گذاشت.

آیا در کارهایی که کیفیت چاپ اهمیتی ندارد استفاده از کارتریج های ریفیل مقرون به صرفه تر نیست؟

این سوالی است که معمولا بین مشتریان مواد مصرفی مطرح است. کارتریج های ریفیل همانطور که گفته شد از قیمت پایین تری برخوردار بوده و برای کوتاه مدت مقرون به صرفه به نظر می رسد، اما با توجه به اینکه

استهلاک دستگاه را بالا برده و سبب افزایش خرابی آن می شود، در بلند مدت به ضرر کاربر بوده و به اصطلاح تمام صرفه جویی ها در این زمینه را باید برای تعمیر دستگاه خود بپردازد. با این تفاوت که در صورت استفاده از

کارتریج اصلی، احتمال وقوع این خرابی بسیار کمتر بوده و دستگاه نیز مستهلک نمی شود.

با توجه به موارد ذکر شده؛ می توان یکی از دو حالت زیر را برگزید:

اول، ظرفیت کم و کیفیت پایین چاپ، افزایش احتمال خرابی دستگاه، پرداخت سه برابر ارزش واقعی کالا (به عبارت دیگر تحمیل هزینه ها)؛

و دوم، کالای اصلی با ظرفیت چاپ کامل، بهترین کیفیت چاپ و با ارزش واقعی.

 تشخیص کارتریج اصلی, تشخیص کارتریج تقلبی, خرید کارتریج اصل, قیمت کارتریج اورجینال, قیمت کارتریج اورجینال hp, کارتریج اورجینال, کارتریج اورجینال hp, کارتریج اورجینال اچ پی, کارتریج تقلبی, کارتریج طرح اورجینال

دیدگاه ها بسته شده است